Diversifying the Cinema Experience

Moderator: Jan Runge.

How to upgrade the cinema-going experience? Which type of programming will engage different audiences? Which are the best technological and design solutions to provide premium audience experiences?

This session will look at the ‘eventisation’ of the cinema going experience, different formats, but also theatre design and successful programming strategies in times of content abundance and attention scarcity.

Relevant results of new research among Dutch audiences: “Netflix drives innovation in cinema’, conducted by ABN AMRO.

Topics: Programming strategies in times of content abundance and attention scarcity: upgrading the cinema experience


Moderator: Jan Runge.

Hoe kan de bioscoopervaring worden opgewaardeerd? Welk type programmering zal verschillende doelgroepen aanspreken? Wat zijn de beste technologische – en ontwerpoplossingen om premium publiekservaringen te bieden?

Deze sessie zal kijken naar de ‘eventisatie’ van de cinema ervaring, verschillende formats, maar ook theaterontwerp en succesvolle programmering-strategieën in tijden van overweldigende hoeveelheid content en schaarste aan aandacht.

Korte toelichting op relevante resultaten van nieuw onderzoek onder het Nederlandse publiek: ‘Netflix drijft innovatie in cinema aan’, uitgevoerd door ABN AMRO.

Onderwerpen: programmering-strategieën in tijden van overvloedige content en schaarste aan aandacht: een upgrade van de bioscoopervaring.

    Eric Meyniel Kinepolis

    John Sullivan The Light Cinemas | The Big Picture

    Edna Epelbaum CEO Cinevital AG | Cinepel SA | Cinemont SA | Quinnie Ltd. | Pres. Swiss Cinema Association | VP Unic