Audience Insights & Engagement 

Moderator: Jan Runge.

How are new marketing tools and technologies used to engage increasingly fragmented audiences in a highly competitive environment for cinemas and film distributors?

This session will explore how digitisation and social media have changed cinema going habits of increasingly fragmented audience. It will outline leisure trends that the theatrical sector is currently competing against. Speakers will look into big data analytics and innovative technologies, ticketing and dynamic pricing and VOD developments.

Topics: Teenage cinema audiences and general views on admissions trends in Europe; New tools and technologies to engage audiences for cinemas and film distributors.


Moderator: Jan Runge.

Hoe worden nieuwe marketingtools en -technologieën gebruikt om steeds verder gefragmenteerde doelgroepen te bereiken in de zeer competitieve wereld van bioscopen en filmdistributeurs? 

In deze sessie wordt onderzocht hoe digitalisering en sociale media het bioscoopbezoek veranderen. Het schetst trends in de vrijetijdssector waarmee de bioscoopsector concurreert. Sprekers zullen ingaan op big data-analyse en innovatieve technologieën, ticketing, dynamische prijsstrategieën en VOD-ontwikkelingen.

Onderwerpen: Bioscoopgaande tieners en visies op trends in bioscoopbezoek in Europa. Nieuwe hulpmiddelen en technologieën voor bioscopen en filmdistributeurs om het publiek beter te bereiken.

    Laura Houlgatte Abbott International Union of Cinemas

    Vanessa Bakewell Facebook Inc.